BOZCAADA ŞARAP TADIM GÜNLERİ

Bozcaada muhteşem koylarının yanı sıra şaraplarıyla da meşhur olan bir ada. Ada'nın şaraplarını tanıtmak amacıyla yıllardır şarap tadım günleri düzenleniyor. Şarapları tanımak, tatmak, şaraplar hakkında bilgi almak açısından eşsiz bir etkinlik! Bu seneki şarap tadımına ben de katıldım. Hatta o sıralarda şarap sever bir arkadaşım da bizde kalıyordu. Böyle güzel bir tesadüf olunca vakit kaybetmeden birlikte Bozcaada'nın yolunu tuttuk.

Bozcaada Şarap Tadım Günleri, Salhane.

Bu sene şarap tadım günler 10-15 Temmuz 2018 tarihleri arasındaydı. İlk kez katıldığım için emin olamasam da etkinliğin önceden ücretsiz olduğunu okudum bir yerde. Şimdi ise belli bir giriş ücreti ödemeniz gerekiyor.

Etkinlik Salhane adlı bir mekanda yapılıyor. Giriş ücretini ödedikten sonra hatıra olarak bizde kalacak bir kadeh ile 6 adet markayı alıp şarap standlarının arasından geçerek boş bir masaya oturduk. Verilen 6 marka ile 6 kadeh şarap içilebiliyordu. Zaten standlarda da 6 farklı şarap markası mevcut. Yani her markadan bir tane içme hakkımız vardı. (Çok fazla marka dedim, farkındayım.)


Bozcaada Şarap Tadım Günleri


Etkinlik açık ve deniz kenarı bir mekanda gerçekleşti. Masamızda yerleştikten sonra hemen kalkıp ilk tadımımızı yapmak için standlara ilerledik. İşin ehlilerinden öğrendiğimize göre tadım yapaken beyaz > rose > kırmızı şeklinde tadım yaparsak şarapların tadını daha iyi anlayabilirmişiz. Bu bilgiyi de paylaşayım. Tadım için her gidişimizde stand başındakilerle uzun sohbetler ettik. Bizlere şarapların özelliklerini güler yüzle anlattılar. Hatta bir standdaki şarap üreticileri o kadar tatlıydı ki markalarının adını unuttuğum için sonradan çok üzüldüm.

Bozcaada Salhane Canlı Müzik

Şarap tadımına canlı müzik eşlik etti. Deniz kenarında şarabımızı yudumlarken canlı müzik eşliğinde keyifle hoşbeş ettik. Söylediğim manzarayı hayal ettiyseniz bile içinizi bir huzur kaplamıştır diye düşünüyorum!

Şarap tadımı 18.00-21.00 saatleri arasında gerçekleşti. Sonlara doğru Bozcaada Kalesi ve gün batımı sayesinde ambiyansın daha da güzelleştiğini söyleyebilirim. Gün batımını Bozcaada'da izlemek ayrı bir keyif.

Bozcaada Şarap Tadım Günleri. Sağ arkada Bozcaada Kalesi. 

Özetlemek gerekirse; giriş için 40 lira ücret ödedik, karşılığında 6 adet marka, bir kadeh, canlı müzik ve deniz manzarası eşliğinde üç saat geçirdik. Ben çok memnun kaldım. Fiyat performans olarak da iyi bir etkinlik olduğunu düşünüyorum. Seneye denk gelirsem yine gider miyim? Kesinlikle evet!

Sevdiğiniz insanlarla keyifli bir vakit geçirmek istiyorsanız ve az biraz şarap seviyorsanız çok keyif alacağınızı düşünüyorum. Etkinlik hakkında daha fazla bilgi edinmek isteyenler o gün çektiğim videoyu izleyebilir.



Sevgiyle kalın

Yorumlar

  1. Kaleminize sağlık. Gerçekten manzara olsun, muzikler olsun harikaydi. Umarim bende sizin gibi bir firsat yakalayabilirim ilerleyen gunlerde.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder