İZLEYEBİLECEĞİNİZ 5 NETFLIX DİZİSİ (EYLÜL ÖNERİLERİ)

Vize ve final dönemlerinde çalışmam gereken bir sürü ders varken oturup sadece dizi izlemek istiyordum. O dönemlerdeki en büyük motivasyon kaynağım "yaz gelsin de tüm dizileri bitireceğim!" idi. Yaz geldiğinden beri pek dizi bitirdiğim söylenemez -ya da hayal ettiğim kadar sık bitiremedim diyelim. Yine de keşfettiğim birkaç güzel dizi oldu.

Sıcak yüzünden dışarı çıkmak istemediğiniz anlarda izleyebileceğiniz birkaç dizilik öneri listesi ile geldim. Ana akım diziler yerine kenarda kaldığını düşündüğüm dizileri önerdim. I knew it before it was popular demelik bir liste oldu.

1. Las Chicas del Cable


Ben İspanyol dizilerini Türk dizilerine benzetiyorum. Sürelerinin ve bölüm sayılarının daha kısa olması Türk dizileri gibi birkaç bölümden sonra bozmasının önüne geçiyor. Bu bakımdan keyifle izlediğim bir dizi oldu Las Chicas del Cable.

1920'lerde geçen dizi, kadınlara değer verilmeyen erkek egemen bir toplumda; operatör olarak çalışan dört kadının bağımsızlık mücadelelerini anlatıyor. Dönem dizilerini çok sevdiğim için karakterlerin giyim tarzlarına bayılıyorum. Üçüncü sezonu 7 Eylül tarihinde yayınlandı. Her sezonu ortalama 6 bölümden oluştuğundan bir oturuşta bitirilebilecek diziler kategorisinde bir dizi. 

2. Good Girls



Üç annenin finansal zorluklarla karşı karşıya kalmaları sonucu para ihtiyaçlarını planladıkları bir soygunlar çözmeye çalışmalarını anlatıyor. Bu durum birtakım olaylar zincirlerine yöneltiyor. En sonunda kendilerini bir suç şebekesinin ortasında buluyorlar. Dizi ilk dakikalardan itibaren sizi içine çekmeyi başarıyor. İzlerken sık sık gülüp, her asahnesinden ayrı keyif aldım!

Henüz hakettiği ilgiyi bulamayan dizilerden bir tanesi. Az bilinen güzel dizilerden diyebilirim. Good girls gone bad.

3. Kara Turist

Son zamanlarda iyice popülerleşen olan kara turizm'de (dark tourism), ölüm, savaş, hüzün gibi kavramlarla ilişkili yerleri ziyaret etme olarak tanımlanabilir. Bir katilin evi, atom bombası atılan bir şehri gezmek kara turizmde örnek sayılabilir. Netflix'de de kara turizmi ele alan bir belgesel yayınlandı. Sunan adamın patavatsız oluşu izlerken beni eğlendirdi. Hem kara turizm mekanlarını keşfetmek hem de yeni bilgiler öğrenmek için güzel bir belgesel.



4. Anne with an E

Konuşkan bir yetim kız olan Anne'in yeni evinde yaşadıklarını izliyoruz. Konu itibariyle "ee çok sıradan" deseniz de ilk bölümlerde sabrederseniz sonrasında sizi hem duygulandıracak hem de mutlu edecek bir diziyle tanışabilirsiniz.

Henüz ilk sezondayım. Yazın ikinci sezonu yayınlandı. Üçüncü sezon için de onay aldı! 


5. Elementary

Netflix'te keşfettiğim için Netflix dizisi kategorisine dahil etsem de 2012 yılında CBS kanalında yayın hayatına başlayan Elementary, modern bir Sherlock Holmes uyarlaması. Londra'dan New York'a taşınan Sherlock ile onun uyuşturucu bağımlılığına geri dönmemesi için eşlikçi olarak kalan Joan Watson'ın bölümler geçtikçe iyi ortaklık kurmalarını izliyoruz. Evet, John değil Joan. Bu sefer Watson karakterimiz bir kadın! Son zamanlarda insanların hafızalarında erkek olarak yer eden karakterlerin kadın versiyonlarıyla sık sık karşılaşmaya başlamıştık. (Bkz: Doctor Who) Bazen bu değişikliklere mesafeli olsam da Joan Watson karakterini çok sevdim.

Birçok insanın Sherlock çakması diye yaklaşmasına karşı çıkıyorum. Orijinal eserin iki ayrı uyarlaması bunlar. Sherlock karakterini oynayan Jonny Lee Miller'ı Emma dizisi ile tanıyıp çok sevmiştim. Hakkında biraz araştırma yaparken bu diziyi keşfettim ve ailecek izleyebileceğimiz güzel bir dizi bulmuş oldum!

Fun Fact: Jonny Lee Miller, Angelina Jolie'nin ilk kocası oluyor.


Son zamanlarda takip ettiğim Netflix dizilerinden oluşturduğum listedeki dizilerin hepsini keyifle izliyorum. Yeni dizi arayışında olanlar için her biri ayrı bir alternatif. 
Keyifli izlemeler şimdiden!

Emel

Yorumlar