TİYATRO GÜNLÜĞÜ: BAK BİZİM ŞARKIMIZI ÇALIYORLAR - İSTANBUL ŞEHİR TİYATROLARI (DARÜLBEDAYİ)


İki karakterin olduğu ve toplam 150 dk'lık iki perdeden oluşan Bak Bizim Şarkımızı Çalıyorlar, birçok ülkede sahnelenen bir Broadway müzikali. İstanbul Şehir Tiyatroları, Ali Mert Yavuzcan ve Özge Özder tarafından canlandırılan; meşhur ancak egoist bir müzisyen olan Vernon ile delidolu ama bir o kadar da yetenekli bir söz yazarı olan Sonia'nın tanışma hikayelerinden başlayarak birbirlerinden hoşlanmalarını izleyeceğiniz hoş bir müzikal sunuyor.

Bak Bizim Şarkımızı Çalıyorlar, Şehir Tiyatroları

Öncelikle Ali Mert Yavuzcan'a bir parantez açmak istiyorum. Zira her sahnesinde hayranlığımı daha da arttırmayı başaran çok yetenekli bir oyuncu kendisi. Onu izlemekten aşırı keyif alacağınızı düşünüyorum, çünkü ben çok keyif aldım. Konuşması, duruşu, karakteriyle uyumu sayesinde sahnede adeta devleşti.

Bazı sahnelerde oyunun yazıldığı ülke ile bizim ülkemiz arasındaki kültürel farklılıkları keskin bir şekilde hissettim. Misal, ülkemizde eski sevgili ile arkadaş kalma hoş karşılanmazken, oyunda bu durumu hoş karşılamayan karakter haksız konumuna düşüp özür dileyebiliyor.

Bak Bizim Şarkımızı Çalıyorlar, Şehir Tiyatroları

Müzikal sevmeyenler için doğru bir tercih olmayabilir. Zira oyun uzun ve müzikler oyunda önemli bir yer tutuyor. İki oyuncunun da sesleri güzeldi -ancak ben Ali Mert Yavuzcan'ı daha çok beğendim. Şarkılar, orijinal şarkıların birebir çevirilerinden oluşuyor. Bazı sahnelerde aynı şarkının önce İngilizce sonra Türkçe versiyonunu dinlemeniz muhtemel. 

Oyun güzel olmasına rağmen uzun olması sebebiyle bazı anlarda izleyenler oyundan kopabiliyor. Süresi biraz daha kısa olabilirdi diye düşünüyorum. Oyun ile ilgili tek eleştirim süresinin uzun olması yüzünden olabilir.

Oyunun sonunda oyuncuları ayakta alkışladığımı da eklemek istiyorum; çünkü oynaması zor bir oyundu. Hem uzun ve hareketliydi hem de oyuncular şarkı söyleyerek dans ediyorlardı. Tüm bu saydıklarımı düşününce aslında oyun için ne kadar çok emek harcandığını anlayabiliyordunuz.

Bak Bizim Şarkımızı Çalıyorlar, Şehir Tiyatroları

Oyunu Harbiye Muhsin Ertuğrul Sahnesi'nde izledim. Bazı yorumlarda bazı sahnelerin ses sistemlerinin kötü olduğunu okudum. Bu nedenle bir dahaki Harbiye oyununda gitmenizi tavsiye edebilirim; sahne de ses sistemi de oyuncular da iyiydi. 

Bu iki yetenekli insan, egolarına ve farklılıklarına rağmen mutlu olabilecekler mi? İzleyip göreceğiz. Oyunun İBB Şehir Tiyatroları sayfasına gitmek için tıklayın.

Merak edenleriniz için oyunun fragmanını aşağıya bırakıyorum. 




Emel
Kasım 2018



Daha önce Darülbedayi hakkında yazdığım yazıyı okumak için buraya tıklayın. (Bkz: Kendinize Yapacağınız En İyi Yatırım.)



Yorumlar